Beheer
Compleet beheer met voordelen
Naast het verhuren van woonruimte is K&P Makelaars ook gespecialiseerd in het beheer van woonruimte. Een belangrijke reden om het beheer van uw woning(en) uit handen te geven, is dat u kan genieten van uw rendement zonder extra zorgen.
K&P Makelaars kan u deze zorgen uit handen nemen. Het komt regelmatig voor dat huiseigenaren veel tijd besteden aan het incasseren van huurinkomsten, het onderhouden van hun eigendom en het afhandelen van storingen. K&P Makelaars heeft uitgebreide ervaring met het beheren van woonruimte en kan u veel taken uit handen nemen, zodat u meer tijd voor andere zaken heeft.
Hieronder is onze dienst Beheer puntsgewijs voor u op een rij gezet. Deze punten geven een duidelijk beeld weer van wat beheer inhoudt en wat wij op dit gebied voor u kunnen betekenen.
Technisch beheer & Onderhoud
- Afhandeling van alle meldingen van kleine technische calamiteiten.
- Bewaken van de door uw/ons verstrekte service- en reparatieopdrachten.
- Corresponderen en communiceren met de service, monteurs, loodgieters, aannemers enz.
- Administreren en verrekenen van de gemaakte kosten van service- en reparatieopdrachten met de geïnde huurpenningen.
- Administreren en archiveren van alle relevante correspondentie.
Financieel & Administratief beheer
- Maandelijks incasseren van de huurpenningen middels een automatische incasso
- Doorstorten huurbetaling voor iedere vierde werkdag van de maand.
- Jaarlijks indexeren van de huurprijs conform de cijfers van de CBS
- Beheren van de waarborgsommen
- Corresponderen en communiceren met de huurders.
- Verzorgen incasso (indien noodzakelijk)
Commercieel beheer
- Huurprijsvaststelling
- Verificatie inkomstengegevens van kandidaat-huurder(s)
- Toezicht op correcte naleving huurvoorwaarden
- Behandelen van huuropzeggingen
- Toezicht op correcte naleving huurvoorwaarden
Bovendien kunnen we het beheer ook aanpassen aan uw wensen. Immers: beheer is maatwerk.
Voordelen
Wanneer K&P Makelaars uw woning(en) beheert zorgt dit voor een stuk tijdsbesparing en gemak. Doordat wij u maandelijks een afrekening sturen heeft u altijd een duidelijk overzicht van de binnengekomen huren en eventuele huurders wisselingen. Tevens verzorgen wij de afhandeling van storingen en eventuele klachten. Voordeel voor u is, dat u maar één contact persoon heeft en dus niet door al uw huurders gebeld wordt. K&P Makelaars is altijd bereikbaar hierdoor kunnen wij storingen snel verhelpen.
Indien u de woning zelf gaat beheren kan de fiscus u gaan zien als zijnde een ondernemer. De consequentie is dat de verhuur dan niet meer in Box 3 valt maar in Box 1. De huur wordt dan belast conform inkomsten belasting en is niet meer vrij van belasting zoals in Box 3.
Uw voordelen op een rij:
- Gemak
- Één contact persoon
- Overzichtelijke afrekening van de binnengekomen huren
- Altijd bereikbaar
- Tevreden huurders
- Een vast aanspreekpunt voor uw huurder
- Meer dan 15 jaar ervaring
- Huurprijs check en advies
- Fiscaal aantrekkelijk